در باره پوهنحی

پوهنتون فیض محمد کاتب به منظور توسعه، بهبود و ارتقای وضعیت صحی جامعه و افزایش کیفیت خدمات معالجوی که از نیازهای اساسی کشور به حساب می آید،  دانشکده طب را در سال 1390 با اخذ مجوز رسمی و تایید کریکولم از وزارت محترم تحصیلات عالی افغانستان تاسیس نموده است.

در  دانشکده طب پوهنتون کاتب تمام تلاش‌ها صورت گرفته است تا آموزش محصلان در بالاترین سطح و براساس استندردهای بین المللی صورت گیرد. بدین منظور از بهترین و مجرب‌ترین استادان داخل و خارج کشور با سویه‌های علمی ماستر و دوکتورا استفاده شده است. اعضای بورد علمی-مشورتی  دانشکده طب، شخصیت‌های برجسته علمی از داخل و خارج کشور می باشند.

استفاده از مدرن‌ترین میتودهای تدریس و رفرنس‌های معتبر بین‌المللی در بهترین پوهنتون های دنیا و همچنان بکارگیری از جدیدترین و مجهزترین وسایل و امکانات آموزشی، در بخش‌های نظری و لابراتواری، شفاخانه مجهز و معیاری، کتابخانه، سالن مطالعه، صنف های درسی مجهز، فضای مناسب و امکانات رفاهی عالی؛ تنها بخشی از داشته‌های  دانشکده طب می باشند.

دانشکده‌ طب پوهنتون کاتب علاوه ‌بر فراهم نمودن امکانات لازم برای تدریس و آموزش، در عرصه‌ی ارتقای ظرفیت علمی اعضای کادر خویش، سهولت‌های لازم را در ‌نظر گرفته است. پوهنتون کاتب با ایجاد مرکز تحقیقات، زمینه تحقیقات علمی را فراهم نموده است.

پوهنتون کاتب با ایجاد ارتباطات با مراکز علمی و درمانی داخل و خارج کشور، زمینه‌ی دوره‌های آموزش (ستاژ) را برای محصلان خود فراهم نموده است، تا دانشجویان ما با کسب مهارت‌های لازم از داخل و خارج کشور، توانمندی ارتقای دوره‌های بالاتر علمی و عرضه خدمات صحی را در جامعه داشته باشند و در توسعه و بهبود سلامت جامعه نقش مهمی را ایفا نمایند.

0 0 votes
Article Rating

Sharing



چاپ
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

2024-04-26