گزارش سمینار علمی گلوکوما “آب سیاه” و کوری

گزارش سمینار علمی:


کمیته تحقیقات دانشکده طب با همکاری مرکز تحقیقات دانشگاه کاتب سمینار علمی تحت عنوان آب سیاه (Glaucoma) و کوری را برگزار نمود.

این سمینار با تلاوت آیات کلام الله مجید شروع گردید. سپس ریاست دانشکده طب معالجوی جناب آقای دکتر عباسعلی رموزی در مورد اهمیت و ضرورت برگزاری سمینارهای علمی در دانشکده طب و اطلاع از آخرین پیشرفت های علمی در بخش طب را به منظور ارتقاء سطح دانش طبی محصلین طب ضروری دانست و سپس سمینار علمی توسط دکتر حسین علی سلطان‌فر متخصص امراض و جراحی چشم و استاد کادر دانشکده طب ارایه گردید. در ابتدای سمینار دکتر حسین علی سلطان‌فر مرض گلوکوما را به عنوان یکی از مهمترین اسباب شناخته شده برای از بین رفتن دایمی بینایی چشم معرفی کرد.

براساس آمارهای سازمان صحی جهان سالانه نزدیک به 70 میلیون نفر مبتلا به گلوکوما می شوند، که این مرض بعد از آب مروارید (Cataract)، دومین علت کوری را در سطح جهان تشکیل می دهد.
با توجه به میزان بالای شیوع این مرض در جهان و افغانستان، این سمینار به هدف افزایش سطح دانش اساتید و دانشجویان طب جهت آشنایی با مهمترین ریسک فکتورهای این مرض، تشخیص و تداوی به موقع و کاهش میزان شیوع کوری برگزار گردید. این سمینار روز شنبه به تاریخ 27 جوزا سال 1402 در سالن کنفرانس دانشکده طب با اشتراک اساتید و محصلین دانشکده طب برگزار گردید.

محتوای سمینار
1- آناتومی کلینیکی کره ای چشم
2- اندازه نارمل فشار داخل چشم (IOP)
3- پتوفیزیولوژی گلوکوما
4- اپیدیمیولوژی گلوکوما
5- انواع کلینیکی گلوکوما
6- تداوی گلوکوما

0 0 votes
Article Rating

Sharing



چاپ
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

2024-04-28