گزارش کنفرانس دست آوردهای علمی و تحقیقاتی دانشکده طب و شریک سازی نتایج آن به جامعه

گزارش کنفرانس

نظر به دست آوردها علمی و تحقیقات گسترده دانشکده طب، کمیته تحقیقات علمی دانشکده طب، با همکاری ریاست مرکز تحقیقات دانشگاه کاتب و انجمن دانشجویی دانشکده جهت سهم گیری در انکشاف جامعه “کنفرانس دست آوردهای علمی و تحقیقاتی و شریک سازی نتایج آن به جامعه” را برگزار نمود.

در ابتدای جلسه قاری عتیق الله سباوون آیاتی از قرآن مجید را تلاوت نمودند. سپس داکتر عباسعلی رموزی رئیس دانشکده طب در زمینه اهمیت برگزاری سمینار فوق در جهت شریک سازی نتایج تحقیقات با سایر نهادهای آموزشی، شفاخانه ها، اساتید، دانشجویان و سایر میهمانان را مهم دانستند. سخنران دیگر این کنفرانس استاد آقای حسین براتی رئیس مرکز تحقیقات دانشگاه کاتب بودند. ایشان به تشریح فعالیت ها و دست آوردهای مرکز تحقیقات دانشگاه طی سال 1402 پرداختند. ایشان مهمترین فعالیت های انجام شده در مرکز تحقیقات دانشگاه را شامل: چاپ ۴۰ مقاله ISI در بهترین مجلات بین المللی از جمله لنست و نیچر و چاپ ۱۰ مقاله دیگر تا پایان سال 1402، چاپ 2 دوفصلنامه طب معالجوی در سال 1401 و شماره سوم آن در حال چاپ، برگزاری ورکشاپ مقاله نویسی ISI با ارائه اساتیدی از افغانستان، ایران و کشور ناروی برای اساتید کادر و مدعو، برگزاری 15 سمینار علمی، تشکیل تیم های تحقیقاتی با کمک اساتید و محصلین به صورت اینترنشنال، با همکاری پروفسورهایی از ژاپن، سوئیس و انگلیس، تشکیل 5 تیم تحقیقاتی با همکاری محصلین دارای فیصدی بالاتر از ۹۰ و تسلط به زبان انگلیسی، تهیه پلان همکاری با مراکز تحقیقاتی سایر نقاط جهان از جمله کشورهای آمریکایی و اروپایی و همچنین برگزاری ورکشاپ کار با نرم افزار آماری SPSS برای اساتید جزو برنامه های آینده این مرکز اشاره نمودند. در ادامه آقای داکتر سید محمد رضا حسینی مسئول کمیته تحقیقات دانشکده طب و مسئول شفاخانه ها سخنرانی نمودند محورهای اصلی سخنرانی شامل: امضای تفاهمنامه همکاری با وزارت محترم صحت عامه افغانستان جهت سپری نمودن دوره ستاژ، همکاری کمیته تحقیقات با انستیتوت ملی صحت عامه افغانستان (ANPHI) جهت تحقیقات پالسی، برگزاری سمینارهای علمی-تحقیقاتی کانسرها به صورت ویدیو-کنفرانس و حضوری توسط داکتر بسم الله شیوامل در کشور آلمان برای اساتید و دانشجویان، سمینار علمی-تحقیقاتی استادان و محصلان، مقالات و پروژه های تحقیقاتی در بخش طب، جمع آوری مقالات اساتید برای سومین دوره فصلنامه طبی کاتب و امضای تفاهمنامه همکاری با شفاخانه های سطح شهر کابل سخنرانی نمودند سخنران دیگر کنفرانس جناب آقای دکتر میرویس رموزی، رئیس انجمن دانشجویی دانشگاه ایراد سخن نمودند.

ایشان در ابتدا مختصری از بیوگرافی خویش در رابطه با دوره های آموزشی و عضویت در انجمن ها و مراکز علمی-تحقیقاتی ملی و بین المللی را ایراد نمودند سپس به مهمترین فعالیت ها و دست آوردهای علمی-تحقیقاتی انجمن دانشجویی از جمله برگزاری وبینارها و سمینارهای تحقیقاتی، تشکیل تیم های تحقیقاتی دانشجویی و اجرای پروژه های تحقیقاتی، چاپ مقالات ISI در نشریات معتبر بین المللی، چاپ مقالات دانشجویی، انتشار گاهنامه علمی-پژوهشی سلامت و همچنین مشاوره های تحصیلی و آموزشی و دریافت 35 سیت بورسیه آزمون دولینگو به ارزش 2000 دلار برای محصلین که بخشی از فعالیت ها و دست آوردهای انجمن دانشجویی می باشد. در پایان مراسم به محققین برتر و از برترین دانشجویان در بخش برگزاری سمینارهای علمی تقدیر و لوح سپاس دریافت نمودند. این سمینار در روز شنبه در تاریخ 4 قوس سال 1402 از ساعت 10 الی 12 در سالن اجتماعات دانشکده طب دانشگاه کاتب برگزار گردید.

اسناد و مدارک مربوط به محورهای کنفرانس دست آوردهای علمی و تحقیقاتی دانشکده طب ضم مکتوب خدمت مقام محترم ارایه گردید.

0 0 votes
Article Rating

Sharing



چاپ
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

2024-04-29