دوره تحصیلی رشته طب معالجوی

تحصیل در  دانشکده طب به سیستم کریدیت است و مدت تحصیل 6 سال می باشد.

دوره تحصیل شامل 3 بخش می باشد:

  1. دوره پاراکلینیک (چهار سمستر و یا دو سال می باشد): در این دوره مضامین اساسی و پیش نیاز برای دوره کلینیک، خوانده می شوند. محصلان موظف اند که ابتدا این دوره را سپری نموده و بعدا وارد دوره کلینیک شوند؛ در این دوره، دروس‌ نظری و عملی در داخل دانشکده خوانده می شوند.
  2. دوره کلینیک (شش سمستر و یا 3 سال می باشد): محصلان بعد از سپری نمودن دوره پاراکلینیک وارد این دوره می شوند. در این دوره، اکثر مضامین اختصاصی می باشند. درس‌های نظری در داخل دانشکده و درس‌های عملی در شفاخانه خوانده می شوند.
  3. دوره ستاژ (یک سال و یا دو سمستر می باشد):

محصلان بعد از سپری نمودن دوره کلینیک وارد دوره ستاژ می شوند و این دوره را تحت نظر استادان کادر و متخصص سپری می نمایند.

 

سیستم آموزشی:

تدریس در  دانشکده طب کاتب مطابق سیستم کریدت می باشد؛ طوریکه برای هر واحد نظری براساس ساعت مربوطه (50) دقیقه و برای هر واحد عملی (100) دقیقه صنف دایر می گردد.

مضامین که دروس نظری و عملی دارند، نمرات مربوطه در شقه جداگانه درج می گردد. درس نظری مضمون مربوطه از جمله دروس پیش نیاز و اجباری برای درس عملی می باشد. ارزش هر درس نظری و عملی ارتباط به تعداد واحد دروس مربوطه دارد.

قبل از شروع درس، در هر سمستر کورس پالسی درسی مطابق به کریکولم از طرف استادان تهیه و در اختیار محصلان قرار می گیرد، تا بتوانند از تمام موضوعات درسی در طول سمستر آگهی یابند.

0 0 votes
Article Rating

Sharing



چاپ
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

2024-04-28